Українська мова 936

 Урок № 5

Дата : 02 листопада 2020р.

Тема: Риторичні фігури (риторичне запитання, звернення, порівняння) 

Хід роботи

1. Ознайомитися із теоретичним матеріалом підручника (ст.19 - 20)

https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html

2. Перегляньте відео 


3. За переглянутим відео та теоретичним матеріалом підручника укладіть конспект з теми "Риторичні фігури (антитеза, градація, повторення, риторичне запитання, звернення, порівняння)".

4. Вправа 3(ст. 20)

    Вправа 5 (ст. 21)

5. Перегляньте відеокліпи та випишіть риторичні фігури з пісень






Домашнє завдання:


Шановні учні! Завдання виконуємо в робочих зошитах, фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.


 Урок № 6

Дата : 09 листопада 2020р.

Тема: Контрольне есе на одну з тем

Теми на вибір:

1. Що потрібно робити, щоб здійснилася мрія?

2. Краще жити мріями чи будувати плани й утілювати їх у життя?

ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ:

Есе (від франц. essai – спроба, проба, нарис)  прозаїчне висловлювання невеликого об’єму і вільної композиції, що виражає індивідуальні враження і міркування з конкретного приводу або питання і свідомо не претендує на вичерпну відповідь.

Пам’ятайте! Обираючи жанр есе, ви можете дозволити собі бути суб’єктивними, зосередитися на частковому, а не на головному, висловлювати спірні міркування, наводячи мінімум доказів, але, з іншого боку, саме це може бути і небезпечним — уявна легкість — пиши собі, як бажаєш. Але зовсім не факт, що ваш твір вийде оригінальним та цікавим.

Перш ніж обрати жанр есе, подумайте та переконайтесь у тому, що вам є що сказати.


Стиль есе вирізняється:
  • афористичністю;
  • образністю;
  • парадоксальністю.

Для есе характерне використання численних засобів художньої виразності:

  • символи;
  • метафори;
  • порівняння;
  • алегоричні і притчові образи.

Для передачі особового сприйняття автору есе необхідно:

  • використовувати всілякі асоціації;
  • проводити паралелі;
  • добирати аналогії.

Есе буде цікавим, якщо в ньому будуть присутні:

  • непередбачувані(парадоксальні) висновки;
  • несподівані повороти;
  • цікаві зчеплення.

Мовна будова есе  це динамічне чергування полемічних висловів, питань, проблем, використання розмовної інтонації і лексики.


7 прийомів для написання успішного есе існує багато. Наводимо деякі з них.

Ефектний початок

Вступ, дуже важливий елемент твору. Читач визначає для себе, чи варто йому читати ваше есе. Для початку есе існує кілька підходів.
1. Стандартний (найпоширеніший). Необхідно відповісти на шість запитань: хто, що, коли, де, чому і як. Відповіді на ці запитання дадуть змогу читачеві зрозуміти, чого йому очікувати.
2. Несподіваний  це може бути що завгодно, але читач повинен бути здивований або шокований.
3. Дієвий — зображення самого процесу, а причини й наслідки випливуть далі. Цей підхід зручний для коротких есе.
4. Авторитарний  пропонує інформацію в наказовому тоні, щоб створити враження упевненості автора тільки в собі.
5. Інформативний — читач одразу отримує інформацію про те, що буде далі у творі.
6. Цитатний  вдало підібрана цитата одразу привертає увагу читача (не рекомендується використовувати прислів’я і кліше — це банально).
7. Діалоговий  з одного боку, такий початок стимулює читача як учасника діалогу, з іншого, – це може бути просто потік думок з риторичними запитаннями.


Хронологія есе

Послідовність подій (але не зациклюйтесь на часі ~ есе може вийти нудним). Просто згадуйте час. Не намагайтесь у дрібницях описувати все, що відбувалося в певний період.

 

1.    Оповідання — дія або історія, що триває до самого кінця есе, в якій підкреслюються якості, можливості або знання, пов’язані з темою вашого есе.

2.    Опис  характерною рисою такого есе є яскрава образність твору, що підтверджується багатою мовою, і цікаві деталі, які залишають читача довгий час під враженням.

3.    Порівняння  в основному цей прийом використовується щодо питання, за яким потрібно описати, наприклад, досвід або невдачу.

4.    Фінальні компоненти  останні абзаци (абзац) мають завершувати вашу думку і залишити в пам’яті читача яскравий слід.

Дев’ять правил написання креативного есе

Як радять писати есе? Правильно! Креативно, Що криється за цим словом? Швидше за все, політ думки, оригінальність тощо. Все просто: головне  засвоїти дев’ять правил.

 

1. Тільки позитивна мова (описувати краще те, що є, а не те, чого немає).
2. Слова-зв’язки (вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої).
3. Різна структура речень. (Читати речення правильної структури нудно. Додайте кілька інверсій. Пишіть різні за довжиною речення.)
4. Зрозумілі слова. (Розумійте значення слів, які ви вживаєте в есе. Ви пишете, щоб уразити змістом, а не словниковим запасом. Вишуканість гарна, але в міру.)
5. Різні слова (синонімія.)
6. Лаконічність.
7. Кожне слово важливе (без повторів; кожне речення повинне нести унікальний зміст).
8. Активна життєва позиція.
9. Книги про есе — це здорово.


Шановні учні! Завдання виконуємо в робочих зошитах, фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.


Урок № 7

Дата : 10 листопада 2020р.

Тема: Морфологічна норма. Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників

Хід уроку

1. Повторити вивчене раніше про прикметник


2. Вивчити теоретичний матеріал підручника(ст. 24 - 25)

3. Виконати вправи підручника

Вправа 3(ст. 26)
Вправа 4(ст. 26)

4. Завдання на закріплення вивченого

  • До кожного іменника додайте епітет і запишіть. 

Калина, барвінок, вітер, поле, зозуля, сонце, пшениця, небо, ліс, верба.

  • Поставте іменники з прикметниками в орудному відмінку. За­пишіть і виділіть закінчення прикметників. 

Пахуча груша, свіжа їжа, вечірня пісня, середня лінія, найваж­ча задача, вчорашня буря, сусідня вулиця.

  • Запишіть речення. Визначте відмінок прикметників і виділіть їхні закінчення.

1. Океан степів застиг у полудневій сліпучості (О. Гончар). 2. В час гарячий полудневий виглядаю у віконце (Леся Українка). 3. З подружками до школи іду в ранковий час (І. Муратов). 4. Оце саме піють півні в дзвінкій ранковій тиші (О.Гончар). 5. Море співа­ло урочистій ночі свою могутню, величну, вічну поему (Леся Україн­ка). 6. У залі лунав урочистий спів.

Домашнє завдання:

§ 8 (ст. 24 - 25), вправа 5 (ст. 26)

Шановні учні! Завдання виконуємо в робочих зошитах, фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.


Урок № 8

Дата : 13 листопада 2020р.

Тема: Ступені порівняння прикметників

Хід уроку

1. Перевірка вивченого
Дайте відповіді на запитання
1.Розділ мовознавства, що вивчає відомості про частини мови, ... 2.Прикметник — це ... частина мови. 
3.Прикметник вказує... .
4.Морфологічні ознаки прикметника:....
5.Синтаксична роль прикметника. 
6.За розрядами прикметник поділяється на ... . 
7.Який розряд прикметника утворює ступені порівняння? 
8. Які форми мають прикметники? 
9. Назвіть ступені порівняння прикметника. 
10.Назвіть форми ступенів порівняння прик­метника. 
11.На які групи поділяються прикметники? 
12.За чим визначаються групи прикметника? 

2. Вивчити теоретичний матеріал підручника (ст. 29-30)

3. Перегляньте відео


4. Виконання вправ на закріплення вивченого

1. Вправа 4 (ст. 31)

2. Утворити всі можливі форми найвищого ступеня від поданих нижче прикметників:

Темно-синій, розумний, солодкий, твердий

Домашнє завдання:

§ 9 - 10(вивчити правила), впр.5 (ст.31-32)

Шановні учні! Завдання виконуємо в робочих зошитах, фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.

Урок № 9

Дата : 16 листопада 2020р.

Тема: Числівник. Складні випадки узгодження числівника

Хід уроку

1.Цікаві факти про українську мову

Прочитайте. Що в повідомленні викликає інтерес? Яка частина мови допомагає передати кількісні аспекти в житті?

За різними даними, українська мова займає 25 або 32 міс­це за кількістю носіїв серед найпоширеніших мов у світі. Для 35-37,5 мільйонів осіб українська мова є рідною. Загалом у світі 41-45 мільйонів осіб володіють українською.

2. Конспектування

Складіть конспект на тему «Система відмінкових парадигм числівника».

Числівники характеризуються великою системою відмінкових парадигм. Кількісні числівники змінюються за відмінками, а порядкові за відмінками, родамй й числами.

У системі кількісних числівників можна виділити групу числівників, що мають особливі форми тільки називного — знахідного відмінків: збірні, деякі неозначено-кількісні (багато, небагато, мало, чимало, немало) та окремі дробові числівники (півтора, півтори, півтораста). У інших відмінках числівники півтора, півтори, півтораста не змінюються; переходять на систему відмінювання власне кількісних числівників усі збірні числівники, крім обоє.

Власне кількісні числівники і дробові числівники та деякі неозначено-кількісні (кільканадцять, стонадцять, кількадесят, кількасот) виступають у формах усіх відмінків. Можна виділити кілька типів відмінювання їх.

1. Числівники один, одна, одно (одне) відмінюються як займенники той, та, те. У непрямих відмінках їхні закінчення збігаються із закінченнями прикметників твердої групи (крім родового й орудного відмінків жіночого роду): одного, одних.

2. Числівники два, три, чотири в непрямих відмінках мають однакові закінчення (крім знахідного й орудного): двом, трьом.

3. Числівники від п’яти до тридцяти, а також від п’ятдесяти до вісімдесяти та кільканадцять, стонадцять, кількадесят становлять один тип відмінювання. У складних числівниках змінюється тільки друга частина: одинадцятьма, п’ятдесятьох.

4. Числівники сорок, дев’яносто, сто в непрямих відмінках мають флексію -а: (на) сорока, ста одному, дев’яноста трьох.

5. Складні назви сотень двісті, триста... дев’ятсот змінюються в обох частинах: двомстам, чотирмастами.

6. Числівники тисяча, мільйон, мільярд, нуль відмінюються як іменники в однині: тисяча — за системою відмінювання іменників І відміни мішаної групи; мільйон, мільярд — як іменники II відміни твердої групи; нуль — як іменники II відміни м’якої групи.

7. Дробові числівники відмінюються в обох частинах; чисельникове слово змінюється як кількісний числівник, а знаменникове — як порядковий номер: одна друга, одної другої, одній другій, одну другу, однією (одною) другою, (на) одній другій. Керований іменник при цьому не змінюється: дві треті гектара, двом тре тім гектара, двох третіх гектара, дві треті гектара, двома третіми гектара, (на) двох третіх гектара.

8. З усіх збірних числівників повну систему відмінкових форм має слово обоє, що змінюється як числівник два: обоє, обох, обом, обох і обоє, обома, (на) обох.

За цим же типом відмінюються неозначено-кількісні числівники кілька, декілька і багато, небагато, якщо вони поєднуються з іменниками, які означають конкретні предмети, що підлягають лічбі: багато днів, багатьох днів, багатьом дням, багато днів, багатьма днями, (по) багатьох днях.

У складених кількісних числівниках відмінюється кожне слово: сто п’ятдесят вісім, ста п’ятдесяти восьми (вісьмох), ста п’ятдесяти восьми (вісьмом) і т. д.

Порядкові числівники відмінюються за відмінками, родами і числами. Числівник третій відмінюється, як прикметник м’якої групи, усі інші порядкові числівники відмінюються, як прикметники твердої групи.

У складених порядкових числівниках відмінюється тільки останнє слово: двісті п’ятдесят сьомий.

У назвах дати іменник при числівнику ставиться в родовому відмінку: сьомого січня, перед двадцять другим лютого (За М. Плющ).

3. Опрацювати теоретичний матеріал підручника(ст. 34 - 35)


4. Виконати вправи

Вправа 3(ст.35)
Вправа 4(ст.35)
Вправа 5(ст.36)

Домашнє завдання:
§ 11, вправа 7(ст. 36)

Шановні учні! Завдання виконуємо в робочих зошитах, фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.

Урок № 10

Дата : 17 листопада 2020р.

Тема: Відмінювання числівників

Хід уроку

1. Ознайомитися із теоретичним матеріалом підручника (ст. 37 - 38)

https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html

2.Виконати завдання та вправи

Вправа 2 (ст. 38)

Вправа 4 (ст. 38)

Запишіть цифри у словосполученнях словами.

1. Перед 2187 учасниками. 2. Із 128 учнями школи. 3. До 864 представників делегації. 4. Між 10 містами. 5. До 359 додати 67. 6. Доїхали до 60 кілометра. 7. Грамоти вручили 436 учасникам. 8. При підготовці варто користуватися не менш ніж 12 джерелами. 9. Це було 55 хвилинне заняття. 10. 1200-й раз.

Перекладіть українською мовою.

1. Картина Едварда Мунка «Крик» является визитной карточкой экспрессионизма; данное полотно появилось в 1893 году. 2. Они выступили перед 87 ведущими специалистами и совсем не смущались, если кто-то из присутствующих задавал им каверзный вопрос. 3. Статуя Свободы является одной из самых знаменитых скульптур в США и в мире, ее часто называют «символом свободы и демократии», а полное название памятки — «Свобода, озаряющая мир»; Франция подарила ее Америке в 1886 году. 4. Для того, чтобы исправить фактические ошибки в диссертации, ей пришлось поработать с 53 учебными пособиями. 5. Франческо Петрарка родился 20 июля 1304 року в Ареццо, неподалеку от Флоренции. 6. Около 89 этимологов съехалось на данный симпозиум в Германии. 7. К 59 прибавить 761. 8. Ми выдали вам около 64 справок в прошлом году.

Домашнє завдання:

§ 12 -13, вправа 5 (ст. 39), вправа 6 (ст.40)

Шановні учні! Завдання виконуємо в робочих зошитах, фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.

Урок № 11

Дата : 20 листопада 2020р.

Тема: Займенники. Відмінювання займенників. Правопис неозначених і заперечних займенників.

Хід уроку

1. Переглянути відео


2. Ознайомитися із теоретичним матеріалом

Займенник

Неозначені і заперечні займенники, їх відмінювання

Творення неозначених і заперечних займенників

Неозначені займенники відмінюються лише в основній частині і мають такі відмінкові форми:

• хтось, когось, комусь, когось, кимсь (кимось), на комусь;

• щось, чогось, чомусь, щось, чимсь (чимось), на чомусь;

• чийсь, чийогось, чийомусь (чиємусь), чийсь або чийогось, чиїмсь (чиїмось), на чийомусь (чиємусь, чиїмсь);

• котрийсь, котрогось, котромусь, котрийсь або котрогось, котримсь, на котромусь (котрімсь);

• дехто, декого, декому, декого, деким, де на кому (де на кім, на декому);

• деякий, деякого, деякому, деякий або деякого, деяким, на деякому;

• абихто, абикого, абикому, абикого, абиким, аби на кому;

• абиякий, абиякого, абиякому, абиякий або абиякого, абияким, на абиякому (на абиякім, аби на якому, аби на якім).

Заперечні займенники відмінюються лише в основній частині і мають такі відмінкові форми:

• ніхто, нікого, нікому, нікого, ніким, ні на кому (ні на кім); ніякий, ніякого, ніякому, ніякого, ніяким, ні на якому (ні на якім);

• нічий, нічийого, нічийому (нічиєму), нічий або нічийого, нічиїм, ні на чийому (ні на чиєму, ні на чиїм).

3. Виконання вправ на закріплення вивченого 

Розкрийте дужки, поставивши займенники в потрібному відмінку. Вкажіть розряд займенника та з якою частиною мови він співвідносний.

1. У світі є священні імена, священні речі — честь, вітчизна, праця, і серед них, як зірка провідна, ясніє дружба всіх племен і націй. У дружбі цій ми вічно будем жити, її (ніяка) тьмі не погасить!.. Все, що маю, віддам коханій стороні (С. Крижанівський). 2. Краю мій, краю зоряний! У бою (ніхто) ти не скорений (В. Сосюра). 3. Черниш ще (хтось) зупиняв, про щось питав. (Деякі) вдавалося проскочити поміж вибухами, інші зникали на згарищах у клубах диму (О. Гончар). 4. Є святині, які (з, ніщо) не можна порівняти, зіставляти. Це — Батьківщина, Вітчизна, синівська вірність, відданість тій землі, де ти народився і осмислив сам себе, тому народові, який вигодував і зростив тебе. Нема (ніщо) дорожчого за Вітчизну (В. Сухомлинський). 5. Вітер з України! Ми (він) з дитинства відчували у найперших дотиках до світу (П. Воронько).

Провідміняйте наведені слова та словосполучення.

Її ім’я, нічиє кошеня, всякий письменник, ця робота, це ремесло, інша праця, чиє ягня, себе самого, свій рукопис, дехто, що

Відредагуйте словосполучення і запишіть правильну форму займенників. Складіть діалог, використовуючи ці словосполучення.

Дякую Вас; пробачте мене; на котру годину призначили; скільки годин; властивий для нього; характерний йому; телефонував до нього; вибачити його; кепкувати над ним; окремі учасники.

Шановні учні! Завдання виконуємо в робочих зошитах, фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.


Урок № 12

Дата : 23 листопада 2020р.

Тема: Позначення дат і часу

Хід уроку

1. Переглянути відео

Урок № 14 - 15

Дата : 24 листопада 2020р.

Тема: Дієслово, дієслівні форми. Паралельні форми вираження наказового способу дієслів І та ІІ особи множини 

Хід уроку

2. Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (ст.41 - 42)

https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html

3. Виконання вправ

Вправа 2 (ст. 42)

Вправа 3 (ст.42)

Вправа 5 (ст. 43)

Домашнє завдання:

повторити правила 

Шановні учні! Завдання виконуємо в робочих зошитах, фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.


Урок № 13- 14

Дата : 24 листопада 2020р.

Тема: Дієслово, дієслівні форми. Паралельні форми вираження наказового способу дієслів І та ІІ особи множини 

Хід уроку

1. Переглянути відео




2. Ознайомитися із теоретичним матеріалом підручника ( ст. 45 - 46, 50 -  51, 54 - 55)


3. Виконання вправ

Вправа 3 (ст. 46)

Вправа 5 (ст.47)

Вправа 7 (ст. 49)

Вправа 3 (ст. 51

Вправа 4 (ст.52)

Вправа 7 (ст. 53)

Домашнє завдання:

Повторити вивчені правила, вправа 5(ст.55)

Шановні учні! Завдання виконуємо в робочих зошитах, фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.



Урок № 15

Дата : 30 листопада 2020р.

Тема: Активні і пасивні дієприкметники

Хід уроку

1. Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (ст. 58 - 59)

https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html

2. Переглянути відео



3. Виконання вправ

Вправа 2 (ст.59)
Вправа 3 (ст. 59)
Вправа 5 (ст.59)

Переписати, утворюючи від поданих у дужках дієслів активні дієприкметники. Визначити відмінки дієприкметників.

 

І. В моїм саду кружляє лист (опадати). Багряний лист, (пожовкнути) трави – мелодій осені краса. Дощ одшумів, пройшов... Мовчать листки (промокнути). Ой ви, квіти, осіннії квіти, (запізнитися) щастя краса! І сніг припав обличчям (посиніти) до грудочок (замерзнути) землі.

З творів В.Сосюри.

ІІ. Полісся встає в (чарувати) красі. Колись давно я щастя стрів в простенькій (вицвісти) хустині. Виорює плуг (поржавіти) набої. Ти піднімайся у світання, як (проростати) зерно.

З творів М.Стельмаха.

 

Для довідок. І. Опалий. Пожовклі. Промоклі. Запізнілого. Посинілим, замерзлої. ІІ. Чаруючій. Вицвілій. Поржавілі. Проростаюче.

Домашнє завдання:

Повторити вивченні правила, виконати вправу 7(ст.61)


Шановні учні! Завдання виконуємо в робочих зошитах, фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.


Урок № 16

Дата : 14 грудня 2020р.

Тема: Активні і пасивні дієприкметники. Тренувальні вправи

Хід уроку

1. Повторити вивчений теоретичний матеріал підручника (ст. 58 - 59)

https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html

2. Виконання вправ на закріплення вивченого, підготовка до КР

1. Утворіть від дієслів і запишіть пасивні дієприкметники.

Зібрати, подолати, обстругати, атакувати, зупинити, загородити, розщепити, обставити, захистити, оголосити, змолотити, підперти, взути, розкрити, огорнути, натягнути.

2. Спишіть, розкриваючи дужки.

Засекреч(е,и)ний, обмет(е,и)ний, визна(н,нн)ий, обкле(ї,є)ний, струш(е,и)ний, відчин(е,и)ний, напо(ї,є)ний, затрима(н,нн)ий, заскл(е,и)ний, заплет(е,и)ний, залиш(е,и)ний, запряж(е,и)ний, відпрош(е,и)ний, представл(е,и)ний, написа(н,нн)ий, окресл(е,и)ний.

3. Спишіть речення, замінюючи виділені сполучення слів дієприкметниковими зворотами .

Квіти, які подарували під час зустрічі, Марина забрала із собою. Трава, яку скосили вчора, майже посохла. Яблука, які достигли пізньої осені, були солодкими. До лісникового обійстя вела стежка, яка заросла бур'янами. На стенді розмістили плакат, який намалювали учні 11 класу.

4.Спишіть. Визначте дієприкметники, з'ясуйте їхню належність до активних чи пасивних та час кожного.
1. Краси земної зміст у слові був розкритий (Л. Вишеславський). 2. О рідне слово, що без тебе я? Німий жебрак, старцюючий бродяга... (Д. Павличко). 3. У книжці злеліяне слово має бути справжнім святом душі і мислі (М. Стельмах). 4. До слів тулились золоті слова, єднанням душ зігріті (Л. Горлач). б. Сьогодні я зустрів на вулиці юнака. Він був увесь просвітлений, сяючий од щастя. Мені так захотілось подивитися на світ його очима! (О. Довгий). 6. Сонце встало й оглядало світ палаючим оком (М. Коцюбинський). 7. Куди, машино, так біжиш у вечірній сині посивілій? (П. Тичина). 8. Машина обережно загальмувала на відстані простягнутої руки (І. Роздобудько).

♦ Визначте речення, ускладнені дієприкметниковим зворотом. Поясніть розділові знаки в реченнях.

5.Утворіть від дієслів пасивні дієприкметники, запишіть їх, виділіть у них суфікси.
Зразок: Створити — створений.

Сказати, принести, закрити, почати, перетерти, сформулювати, перебити, вимовити, забути, здути.
♦ Розкрийте значення фразеологізмів: ломитися у відчинені двері; грати з відкритими картами; не в тім'я битий; відкраяна (відрізана) скиба. З двома фразеологізмами складіть речення.

Домашнє завдання:

Повторити вивчені правила

Шановні учні! Завдання виконуємо в робочих зошитах, фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.



Урок № 17

Дата : 14 грудня 2020р.

Тема: ДКР. Контрольне тестування

Хід уроку

1. Виконати завдання директорської контрольної роботи на подвійних аркушах паперу.

Зразок підпису:

Директорська контрольна робота

з української мови

учня/ учениці групи № 936

ДПТНЗ "Покровський ЦППРК"

Прізвище ім"я

2. Виконати тестові завдання

1. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку

А якнайзручніший

Б більш сучасний

В найелегантніший

Г найбільш міцний

Д більш добріший

2. Наказовий спосіб дієслова вжито в значенні іншого способу в рядку

А Мама каже, що скільки не дай книжок, а їм усе мало.

Б Ви, тату, їдьте, а я швидко наздожену вас і пішки!

В Берімо приклад із дерев: ростімо у височінь життя.

Г Хай не зітруться підкови, хай не підіб’ються ваші коні.

Д Схаменіться! Будьте люде, бо лихо вам буде.

3.Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

А Нарешті настали найзаповітніші для кожного випускника дці, сповнені найприємніших вражень.

Б До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші з-поміж усіх, які були, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.

В Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» Лесі Українки як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.

Г Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабиякйх зусиль.

Д Найважливіші відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто б міг собі уявити, що грибок стане джерелом пеніциліну.

4. У формі наказового способу наведено всі дієслова, ОКРІМ

А пиши Б чеши В неси Г даси Д проси

5. Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм,..» додати

А проводиться обов’язковий аналіз гри акторів.

Б хлопці поділилися своїми враженнями з нами.

В він надзвичайно сподобався всім моїм друзям.

Г з радістю знову перечитується художній твір.

Д головний герой був прекрасним актором.

6. Неправильно утворено відмінкову форму числівника в реченні

А Українці дуже талановиті: до дев’яносто відсотків з них музикальні, здатні до музикування.

Б Понад двісті років тому на території Лівобережної України з’явилося це мальовниче село.

В Місяць мчить навколо Землі зі швидкістю три тисячі шістсот вісімдесят один кілометр за годину.

Г Молоко містить близько ста! різних речовин, має високі споживні властивості, зумовлені його хімічним складом.

Д Деревоподібні кактуси виростають розгалуженими або зімкнутими і в діаметрі сягають двадцяти п’яти сантиметрів.

7. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею,..» додати

А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Г наші знання з історії були дуже доречними.

Д це чудова можливість поринути в минуле.

8. Замінити прикметник цілий займенником увесь (у потрібній формі) НЕ МОЖНА в реченні

А На толоку традиційно збиралася ціла вулиця.

Б Цілий вік вона тужила за своїм утраченим коханням.

В Не вистачить цілого життя, щоб дяку тобі скласти, мамо!

Г Казан хоч і був цілий, але вже добре пощербився.

Д Квитки на спектакль були куплені для цілої школи.

9. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.

А дієприслівник (форма дієслова)

Б прикметник

В займенник

Г прийменник

Д прислівник

10. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1) Нині важко й уявити, що відносно недавно — (2) якихось сорок (3) років тому — чи не головним засобом духовного порозуміння в молодіжному середовищі була не рок-музика, а (4) таки поезія.

А іменник Б числівник В займенник Г прислівник Д частка

11. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Олена Теліга вважала, (1) що для українки має бути (2) характерним поєднання «найкращої жіночності з найвищою мужністю», і переймалася (3) тим, що в українській літературі не (4) створено ідеального образу жінки.

А прикметник Б дієслово В сполучник Г прислівник Д займенник

12. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Дика груша (1) облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2) що (3) стиха піниться, бджоли (4) неначе киплять.

А займенник Б дієприкметник В прислівник Г сполучник Д частка


Шановні учні! Виконані завдання фотографуємо і надсилаємо мені на електронну пошту pacerinanata@gmail.com або на Вайбер.


Немає коментарів:

Дописати коментар